2015 vs 2016 – czyli podsumowanie i plany na przyszłość

2015 vs 2016 – czyli podsumowanie i plany na przyszłość

Niektórzy powiedzą, że trochę późno, jeszcze inni, że to nieco niepodobne do Board&Dice, ponieważ lubimy szybko i dość intensywnie, dzielić się informacjami o naszym wydawnictwie z graczami… Ale tym razem postanowiliśmy dokonać paru zmian i bardzo rzeczowo podejść do planowania nadchodzącego, 2016 roku.

Zmieniamy kilka ważnych rzeczy, aktualizujemy kilka mniej istotnych, ale nieustająco zabierających nam czas, działań. W nadchodzącym roku planujemy rozwój dystrybucji, naszego sklepu WWW, współpracy międzynarodowej i wydanie ważnych dla nas tytułów.

Jednym zdaniem zapraszamy Was do podsumowania roku 2015 i wysłuchania naszych planów na 2016.

Zaczynamy oczywiście od podsumowania 2015, czyli postaramy się okiem pragmatyka, opisać z czego jesteśmy zadowoleni, dumni a co wywołało w nas rozczarowanie.

Na wstępie na pewno należy wspomnieć, że ten mijający rok był dla nas czasem nieustającej zmiany, rozwoju, wytężonej pracy, ale i jednocześnie zaowocował radościami, rozczarowaniami i całą rzeszą tematów do zastanowienia, które postanowiliśmy dogłębnie przeanalizować przed mocnym otwarciem nowego roku. To podsumowanie postanowiliśmy napisać nieco później, decydując się także na wewnętrzne podsumowanie finansowe i „magazynowe” roku 2015. Już teraz możemy Wam powiedzieć, że biorąc pod uwagę aspekt pod tytułem wartość firmy, to urośliśmy i to bardzo mocno, nawet biorąc jako porównanie połączone wyniki z lat 2013 i 2014.

Pracujemy przed Pyrkon 2015

Ten kilkukrotny wzrost daje nam oczywiście wiele radości, ale jest jednocześnie dla nas wskazaniem, że wybrana na początku 2014 strategia przynosi konkretny efekt. Wcześniej sami nie do końca wiedzieliśmy czy to tak zwany „fart początkującego”, czy wręcz przeciwnie, pomysł na Board&Dice jaki mieliśmy od początku i okupienie go ogromem pracy, daje tak pozytywne rezultaty.

Teraz już wiemy, że główny nurt naszych działań sprawdził się w codziennej pracy i pozostanie nie zmieniony, a dopracowania wymagają detale na kilku innych polach naszych działań.

Ale teraz pozwólcie, że syntetycznie wypiszemy to, z czego jesteśmy zadowoleni i co udało nam się osiągnąć w 2015 roku.

Pan Chmielik uwielbia kawę

  1. Zagraniczna dystrybucja Dice Brewing (Europa i Ameryka Północna) – na początku roku dopięliśmy kilka dystrybucji zagranicznych, które pozwoliły nam dostarczyć grę na nieznane wcześniej rynki. Ogromną radością dla nas był fakt, że blisko 90% transakcji związanych z dystrybucją zagraniczną, miało swoją kontynuację w postaci kolejnych zamówień i odświeżenia stanów magazynowych. Jest to o tyle ważne, że wciąż uważamy, że Dice Brewing ma jeszcze dość duży potencjał, a swego rodzaju potwierdzeniem jest systematyczna i solidna sprzedaż tego produktu.
  2. Przygotowanie i przeprowadzenie Kickstartera dla Exoplanets.

    Nasz pierwszy Kickstarter i międzynarodowa akcja na taką skalę. Z jednej strony ogromny wysiłek, ale z drugiej radość i nowe możliwości. Niesamowite dla nas było to, w jaki sposób gracze udzielili nasm swojego wsparcia, na płaszczyźnie sfinansowania projektu, ale przede wszystkim w sferze wsparcia mentalnego, kibicowania, czy wreszcie ciepłych słów, jakie do nas płynęły

  3. Jakość wydania naszych tytułów – od czasu Piwnego Imperium, jesteśmy strasznie przewrażliwieni na wszelkiego rodzaju wady produkcyjne, chuchamy na każdy produkt i staramy się aby produkt, który ma trafić do rąk graczy, był po prostu porządnie przygotowany (nawet kosztem zmierzenia się z opóźnieniami). Rok 2015 był dla nas koordynacyjnym wyzwaniem – produkowaliśmy gry w 3 różnych miejscach, zmienialiśmy dotychczasowych wykonawców, więc było za nami wiele nieprzespanych nocy…
  4. Spiel2015Spiel2015 Board&Dice TeamKażdego roku targi Spiel w Essen stanowią dla nas centralny punkt naszego wydawniczego życia. Przygotowujemy się do nich cały rok i tak zarządzamy produkcją aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. W tym roku Essen to była dla nas eksplozja radości, efekt naszej ciężkiej, rocznej pracy przerósł nasze najśmielsze oczekiwania a Exoplanets w GeekBuzz znalazły się finalnie na 17 pozycji, co było najwyższą pozycją wśród wszystkich, polskich tytułów prezentowanych na targach. Cieszymy się z tego niezmiernie, ponieważ jest to potwierdzenie tego, że gra po prostu spodobała się graczom.
  5. LicencjeConclave Editora
    Zamknęliśmy rozmowy o licencji z Conclave Editora z Brazylii. Ten wydawca wyprodukuje i wyda w języku hiszpańskim zarówno Exoplanets, jak i The Curse of The Black Dice. Z ważnych działań na tym polu, możemy zdradzić, że jesteśmy o krok od podpisania licencji na Exoplanets dla rynku USA i w dalszym ciągu prowadzimy rozmowy z jeszcze jednym wydawcą w zakresie kolejnej wersji językowej Exoplanets. Z ciekawostek, o których może nie wszyscy wiedzą jest fakt, że Dice Brewing doczekało się swojego węgierskiego nakładu (niewielkiego co prawda, ale był to dla nas również powód do zadowolenia).Węgierskie wydanie Dice Brewing

Co w naszej opinii nam nie wyszło w 2015?

Co nam die wyszło?

  1. Reaktywowanie Piwnego Imperium, czyli tytułu, od którego zaczęła się nasza przygoda z wydawaniem gier planszowych. Na pewno jednym z czynników był brak czasu, ale chyba nieco straciliśmy serce dla tej gry… Problemy, nieprzespane noce, potrzeba kompletnego przerobienia gry, chyba to wszystko można złożyć razem i zestawić jako przyczynę odłożenia Piwnego Imperium na dalszy plan.Piwne Imperium - turniej we Wrocławiu
  2. Akcja The Curse of The Black Dice na Wspieram.to.

    Ktoś może powiedzieć: „Ale panowie, stop, chwila… Przecież akcja zakończyła się powodzeniem, 26000 zł zebrane, gra została ufundowana, produkt dostarczony, więc w czym jest problem?” A no finalnie uważamy, że popełniliśmy kilka błędów, zrealizowaliśmy kampanię w czasie kiedy może nie powinniśmy tego robić (czas nie do końca dobry dla nas) i efekt jest taki, że teraz wyciągnęliśmy z tych działań wnioski, podjęliśmy kilka kluczowych decyzji i jesteśmy nieco mądrzejsi niż w sierpniu. Nie są to może jakieś katastrofalne wnioski, czy wrażenia, które wywracają nasz sposób myślenia do góry nogami… My wychodzimy z założenia, że każdy crowdfunding powinien czegoś uczyć, należy wyciągać wnioski z każdego działania nawet czasami zmieniać swój światopogląd.

  3. Dodatek do Dice Brewing
    Hmmm widział go ktoś? I niech to wystarczy za podsumowanie :)
  4. Kickstarter DICE BrewingDICE Brewing z DICE+
    Czyli naszej mobilnej gry budowanej wspólnie z DICE+. Niestety pomimo ambitnych planów i najszczerszych chęci, nie udało nam się początkowo przebić głową murów formalno-prawnych, a jak już to się udało, doszliśmy do wniosku, że jest nieco za późno… Jednak w tym przypadku, co się odwlecze, to nie uciecze – ale o tym w planach na 2016 :)
  5. Uporządkowanie drobnych, operacyjnych aspektów – pracując na etacie, każda minuta jaką poświęcamy pracy wydawniczej jest dla nas szczególnie ważna i można stwierdzić cenna. Natomiast w wielu aspektach mamy wrażenie, że biegaliśmy za własnym ogonem – pozwólcie, że nie do końca zdradzimy jakie to rzeczy, w końcu nie odsłania się swoich słabych stron… Najważniejsze, że jeszcze na koniec 2015 byliśmy w stanie je nazwać i teraz systematycznie optymalizujemy działania, które w naszej opinii można zrobić jeszcze wydajniej. Wszystko to ma nam zagwarantować więcej czasu na projektowanie i development nowych gier.

A jakie mamy plany i co chcemy zrealizować w bieżącym już roku?

Co w planach?

  1. Rok 2016 z perspektywy motywu przewodniego to ROK PIWNY w Board&Dice
  2. Rozwijamy sklep internetowy http://sklep.boardanddice.pl – znajdziecie tam już nie tylko nasze produkty, ale również gry wydawnictw wchodzących w skład Polish Publishing League. W związku z rozwojem tej części naszej działalności, do zespołu dołączył Bartek Hysyk, który odpowiada za ten obszar i z którym planujemy kilka ciekawych akcji, związanych właśnie z naszym sklepem internetowym. Będzie się działo J
  3. Zaczynamy od kampanii DICE Brewing na Kickstarterze pod koniec pierwszego kwartału 2016
  4. Opracowujemy dodatek do Dice Brewing, który będzie zwierał moduły pozwalające zmieniać podstawową wersję rozgrywki i wprowadzi kilka urozmaiceń do samej mechaniki. To już nie tylko dodatkowe karty receptur, przygotowywane dla konkretnych wydarzeń, ale kilka większych modułów, nad którymi pracujemy.
  5. UK Games Exop 2016 – czerwiec o wyjazd na targi do Wielkiej Brytanii, ale i jeszcze jedno ważne wydarzenie, które powiązane jest z kolejnym punktem
  6. Multiuniversum

    Gra karciana autorstwa Manuela Correia, której międzynarodową premierę planujemy na UK Games Expo 2016. Pierwsze otwarte testy były na grudniowym Pionku i ku naszej radości, gra przypadła do gustu osobom, z którymi mieliśmy przyjemność grać. Kolejna okazja w 100% pewna to Pyrkon – zapraszamy.

  7. Duży dodatek do The Curse of The Black DiceThe Curse of The Black Dice - placate gryZ kilkoma nowymi trybami rozgrywki, misjami i ciekawostkami, które wprowadzą modyfikację już znanego w wielu domach mechanizmu J Tutaj również planujemy akcję na Kickstarterze. Co ważne dodatek będzie dostępny z nowym wydaniem gry na Kickstarterze, jak również będzie do zdobycia dla wszystkich graczy, którzy posiadają wersję gry z kostkami Q-Workshop.
  8. Piwne ImperiumOkładka Piwnego Imperium
    TAK! Wraca i to będzie główne wydarzenie tego roku (zaraz obok wydania Multiuniversum). Zmiany w grze są gruntowne, mamy na nią kompletnie inny pomysł, a ciężar gry został przeniesiony na swego rodzaju nieograniczoną zabawę z recepturami i możliwość ich dowolnego budowania. Teraz będzie to gra o piwowarstwie z dużym akcentem, położonym na zabawie składnikami i na możliwościach komponowania swoich własnych, unikalnych receptur. W grze zmienia się niemal wszystko, a data premiery to Spiel2016. Przed premierą planujemy akcję na Kickstarterze, aby możliwie szeroko dotrzeć z grą na rynki, które już niemal od 1,5 roku sygnalizują duże zainteresowanie tym tytułem.

Oczywiście poza powyższymi działaniami dalej wydajemy i dystrybuujemy Dice Brewing, The Curse of The Black Dice czy Exoplanets. Wszystko o czym wspomnieliśmy wyżej traktujemy po prostu jako nowe projekty.

Na warsztacie mamy jeszcze jeden ciekawy tytuł, który jednak jest opatrzony mianem „Ściśle tajne” i poza Irkiem i Filipem, wie o nim jedynie Bartek… Jesteśmy po pierwszych rozmyślaniach i budowie konceptu gry i zapałaliśmy do tego tytułu ogromnym entuzjazmem – zobaczymy co z tego wyniknie J

Jak pewnie zauważyliście, postanowiliśmy nieco podwyższyć sobie poprzeczkę w tym roku i dołożyć do pieca. Jest tyle ciekawych rzeczy do zrobienia w świecie „gier bez prądu”, tyle możliwości dalszego rozwoju, że szkoda byłoby odpuszczać jakąkolwiek inicjatywę. Co z nich wszystkich wyjdzie? Mamy nadzieję, że same fajne gry, które będą gościły na Waszych stołach.

Na zdrowie!


Comments are closed.